הרמוניה של בנייה – טיפים להתנהלות נכונה מול ספקים

רגע לפני שמתחילים בפרויקט בנייה, ישנה חשיבות גדולה לבחירת הספקים שייקחו חלק בפרויקט על מנת שכל התהליך יתבצע בסינרגיה מושלמת וללא תקיעות

רגע לפני שמתחילים בפרויקט בנייה, ישנה חשיבות גדולה לבחירת הספקים שייקחו חלק בפרויקט על מנת שכל התהליך יתבצע בסינרגיה מושלמת וללא תקיעות.

לכן תיאום ציפיות, הצבת גבולות וביצוע משא ומתן שנכון לצרכים שלכם חייבים להיעשות בטרם מתחיל התהליך ובנוסף, חשוב לתחום ולקבוע מראש את משך זמן העבודה.

הוסיפו להערכת הזמן שתקבלו יום – יומיים כסטייה אפשרית מהלו"ז ותהיו מכוסים.

פעמים רבות ישנו קושי בבחירת אנשי המקצוע המשלימים הנדרשים לפרויקט הבנייה, ביניהם ניתן למנות את האדריכל, קבלן השיפוצים, אנשי מיזוג אוויר, אלומיניום הנגרות, גינון, פיתוח ועוד.

 

חלק נכבד מתקציב הבנייה מיועד לאנשי המקצוע ועל כן ישנה חשיבות רבה לבחירת ספקים נכונה.

 

 

מי מביא את מי? 

ישנן שתי אפשרויות מרכזיות לבחירת ספקים בפרויקט:

1. הקבלן המבצע דואג לכל הספקים הרלוונטיים לפרויקט ולמעשה כל השיפוץ מתנהל תחתיו והוא הכתובת לכל שאלה ובעיה.

2. לדאוג בעצמכם לספקים, אם באמצעות המלצות שתקבלו מאנשי מקצוע אחרים או מחברים, בני משפחה, רשת חברתית ועוד. היתרון הבולט בבחירת קבלן מבצע שתחת המטריה שלו יתנהל הפרויקט הוא למנוע חריגה בתקציב, הנובע מפערים בתמחור בין שלל הספקים השונים. קבלן מבצע המאגד במקום אחד את כל אנשי המקצוע, דואג שלא יתקיים פער באומדן מתוך היכרות עם אופי העבודה ועלות חומרי הגלם בהתאם לתקציב שנקבע מראש.

 

כך או כך, חשוב לבדוק לעומק את ההמלצות אודות הספק, לעקוב אחר פרויקטים מהעבר ולשוחח עם לקוחות על מנת לוודא שעשיתם את הבחירה הנכונה ביותר.

טיפים להתנהלות נכונה מול ספקים בפרויקט בנייה

ההמלצה שלנו היא לסגור מראש את כל בעלי המקצוע והספקים, על מנת למנוע עיכובים במהלך הפרויקט לפי השלבים הבאים:

1. עבודות קבלן השיפוצים כולל שפכטל, צבע וריצוף

2. עבודות אלומיניום

3. נגרות ומטבח

4. דלתות

5. תאורה

חשוב מאוד לתאם בין כל הגורמים בשיפוץ מתי אמור להתרחש כל שלב ולבנות לוח זמנים מסודר.

 

כמו כן מומלץ לחתום על הסכם עבודה מסודר עם כל ספק נוסף בתהליך. יש לדאוג שההסכם יכלול פירוט של תהליך העבודה, אחריות עבור העבודה ובסיומה, עלויות ולוחות זמנים לפי שלבים.

תשלום לספקים

נושא התשלומים הוא נושא חשוב מאוד במהלך הפרויקט. ישנה חשיבות רבה לקיומו של הסכם הכולל פירוט מדויק של התשלומים השונים מול כל ספק וספק וכמובן שאנו ממליצים שלא לשלם מראש את כל הסכום.

לוחות זמנים

בבנייה ישנם פרויקטים רבים המתארכים חודשים רבים מעבר למתוכנן, דבר שיכול ליצור תסכול רב.

חשוב לדאוג שהגורם המנהל את הפרויקט יתכנן נכונה את משך הפרויקט ויקבע לוח זמנים ריאלי, על מנת לאפשר לספקים השונים להתחיל בעבודות, גם אם הן מתנהלות במקביל וזאת כדי לעמוד בלוחות זמנים ולקצר תהליכים מבלי לפגוע באיכות העבודה.

 

לסיכום, איסוף מידע מקיף אודות הספק ותכנון והכנה יסודית טרם הכניסה לפרויקט תאפשר לכם להכיר את הספק ואת עבודתו, לחזות שינויים בפרויקט ולתכנן בהתאם.אנחנו בבוניי השרון נשמח לתת ייעוץ אמין ומניסיון של ספקים מומלצים בעקבות ניסיון של שנים וכמובן לסייע בכל שאלה.