6 טיפים לפני שבוחרים קבלן לבניית בית / שיפוץ

מתכננים לשפץ או לבנות בית? חשוב שתדעו איך לעשות את הבחירה הנכונה והחכמה בבחירת קבלן הבנייה שלכם

 

מתכננים לשפץ או לבנות בית? חוששים שלא תבחרו את הקבלן הנכון?

פעמים רבות סוגיית הקבלן נעוצה בשאלת המחיר, אבל חשוב לדעת שגם במקרה של בניית בית "הזול הוא היקר" והמחיר הוא בהחלט לא האלמנט המרכזי שצריך לדון לגביו בתהליך מורכב כמו פרויקט בנייה/שיפוץ. למעשה ככל שהשיפוץ מקיף יותר, כך חשובה יותר ההשקעה בבחירת הקבלן, שכן הוא זה שפעמים רבות ירכז את ניהול בעלי המקצוע המשלימים:

מיזוג, אלומיניום, נגרות, מטבחים, תאורה, פרקטים, דלתות ועוד.

 

אז רגע לפני שאתם בוחרים את הקבלן שלכם, ריכזנו במיוחד בשבילכם 6 טיפים מנצחים לבחירה נכונה של קבלן

 

1. חוות דעת אותנטיות

ככל שנשמע יותר המלצות וחוות דעת מפורטות על קבלן השיפוצים המיועד לבצע אצלנו את השיפוץ, כך יתאפשר לנו לבחור על סמך מידע רב ככל האפשר. לכן, חשוב לנו להיות בטוחים שחוות הדעת שקיבלנו הן באמת אותנטיות ומפורטות. דרך טובה להגיע אקראית לחוות דעת כאלה היא לבקש מהקבלן את פנקס הקבלות שלו ולבחור אקראית שמות של לקוחות קודמים, כך ניתן לדעת שאותם לקוחות הם אכן לקוחות עבר של אותו קבלן.

רצוי לנסות ולקבל תשובות על כמה שיותר היבטים בעבודתו כמו למשל: האם הוא עומד בזמנים, האם הוא מקפיד על רמת גימור, האם עומד בהתחייבויותיו ועוד.

 

2. בדיקת עבודות קודמות שנעשו לפני זמן רב יחסית

כחלק מתהליך הבחירה מומלץ ללכת ולראות עבודות קודמות של הקבלן. יש גם לקוחות שיבחרו ללכת לראות את הקבלן תוך כדי עבודה בשטח ויש לכך ערך מכיוון שהקבלן הוא מנהל עבודה, וזוהי דרך מעולה לבחון כיצד הוא מנהל את כל אנשי המקצוע בפועל. בנוסף לכך, עבודת שיפוץ איכותית נמדדת גם לטווח הארוך, בעיקר אם היא כוללת עבודות תשתית חשובות כמו אינסטלציה, איטום וחשמל. לכן, מומלץ ללכת לראות בתים ששופצו אחרי שעברו כמה שנים, כדי לראות איך התוצאות מחזיקות מעמד.

 

 

3. ניסיון

אחד הפרמטרים הברורים לבחירה הוא הניסיון של הקבלן וההסמכות של הקבלן.

האם הקבלן עובד בשוק כבר עשר שנים ויותר? אילו סוגים של הסמכות הוא נושא איתו? האם יש לו התמחויות נוספות שיכולות להוות עזרה בתהליך? (ישנם קבלנים עם ידע נרחב בתחומי התכנון, קבלנים שהם הנדסאים, כאלה שלמדו והתמחו בתכנון תאורה - כל אלה יכולים להוות נקודות זכות עבור הקבלן).

 

4. השוואת הצעות מחיר

בתהליך בחירת הקבלן האחד שלכם חשוב לבדוק מספר הצעות מחיר מקבלנים, לפחות שלוש. חשוב לדעת שהצעת מחיר אינה מתקבלת בטלפון בשום מצב. קבלן השיפוצים מוכרח להגיע לשטח ולראות מה אתם מתכננים לבצע. התמחור משתנה מאוד בהתאם למיקום הדירה, מיקום בארץ, סוג העבודות ועוד. זו הסיבה שבגינה אף קבלן רציני לא ייתן לכם הצעת מחיר בטלפון (וגם לא בתגובה לסטטוס בפייסבוק). רצוי מאוד שהצעות המחיר שאתם יתבססו על כתב כמויות של מה שאתם מתכננים לעשות בשיפוץ, וכך יש לכם בסיס זהה להשוואה ואתם יכולים לראות איך כל קבלן מתמחר כל פרט בעבודה.  שימו לב! הצעת מחיר נמוכה במיוחד צריכה להדליק אצלכם נורה אדומה.

אם העבודה מתומחרת נמוך מאוד אז סביר להניח שבמקרה הטוב הקבלן פשוט יבקש עוד כסף בהמשך או גרוע מכך - ייקח מקדמה וייעלם. נציין כי אם אתם משפצים עם אדריכל והוא הפנה אתכם לקבלן מומלץ שהוא רגיל לעבוד איתו, כדאי בכל אופן לקבל הצעות מחיר נוספות ולהיפגש עם עוד קבלנים, גם כדי לקבל מושג על מה שקורה בשוק וגם אולי תגלו שיש קבלן שמוצא חן בעיניכם יותר.

 

5. מקצועיות

ישנם קבלנים שכאשר תיפגשו עמם לא תרגישו שאתם צריכים הוכחה לרמה המקצועית שלכם - הם יספקו לכם עצות מקצועיות כבר בפגישה הראשונה ואפילו יסייעו לכם בתכנון. קבלנים איכותיים באמת עושים זאת, ואתם יכולים לחוש בערך מוסף שהם מביאים כבר בפגישה. במידה ואתם מעוניינים לבחון אם הקבלן שלכם הוא חפפן או חאפר, אתם יכולים לבחור כמה שאלות מקצועיות ולראות מהן תשובותיו. שאלות כאלה אתם יכולים לקבל מהאדריכל שלכם.

 

6. תחושת בטן

אמנם יש לה חלק בתהליך, אבל אל תסתמכו אף פעם רק על תחושת בטן. מומלץ לבחור בקבלן שנותן לכם תחושה טובה, שיש לכם דיבור טוב איתו, שמבין מה אתם רוצים לעשות, שאתם מרגישים שבא לקראתכם. אפילו אם הוא מעט יקר יותר! כמה פעמים בחיים תשפצו את הבית? כדאי לבחור בקבלן מקצועי עם המלצות - שאתם מרגישים גם טוב איתו.

 

 

לקבלת הצעת מחיר ופרטים נוספים מבוניי השרון השאירו פרטים ונחזור אליכם - צרו קשר כאן