טעויות נפוצות באיטום הבית

אמנם ישראל הנה מדינה שנוטה למעט גשמים ביחד למדינות האחרות והחורף מסרב להגיע, אך רצוי כבר עכשיו לבדוק אזורים מסוימים בבית לפני שיתחיל לרדת גשם

אמנם ישראל הנה מדינה שנוטה למעט גשמים ביחד למדינות האחרות והחורף מסרב להגיע,

אך רצוי כבר עכשיו לבדוק אזורים מסוימים בבית לפני שיתחיל לרדת גשם.

 

איטום הוא עולם שלם של טיפול בתקלות ודווקא הימים החמים האלו הם הזדמנות לתקן את ליקויי האיטום בבית.




הנה כמה טיפים שלנו לטעויות שאנו נוטים להיתקל הקשורות לאיטום ובידוד של בתים:

איטום גגות – איטום גגות מוכרח להתבצע הרבה לפני שמתחילה עונת הגשמים, למרות שרבים נזכרים רק לאחר שמתחיל לרדת גשם. בנוסף, מומלץ לבצע את תהליך האיטום של הגג בהתאם למזג האוויר, מכיוון שחוסר התאמה בין סגנון האיטום למזג האוויר יכול לגרום לנזילות וסדקים.

לכן, שימוש בחומרים המתאימים אשר מצד אחד חסינים לחום ומצד שני לגשמים והימנעות מחומרים כמו זפת העלולים להפוך לנוזל בעקבות החום הכבד, הינם מרכיבים חשובים שצריך להתייחס אליהם בתהליך הבניה.

ההבדלים בין החומרים השונים באים לידי ביטוי ביכולת העמידות שלהם בפני מים עומדים, במשך הזמן הדרוש להם להתייבש, ביכולתם לבודד חום וקור ובמחירים השונים.

כמו כן, אם תבחרו בחומרים אחרים שלא מתאימים אחד לשני תגלו כי הפתרון זמני בלבד ולא יחזיק לטווח הארוך וידרוש מכם הוצאות כלכליות נוספות בהמשך הדרך.

 

איטום קירות – איטום הקירות הוא פעולה חשובה מאוד, בעיקר בגלל שכשמתחילה להיווצר רטיבות, היא עלולה לגרום לנזקים ארוכי טווח, מעבר לעניין האסתטי של קירות מתקלפים. איטום קירות חיצוניים בתוספת בידוד תרמי עם חיפוי דקורטיבי חיצוני, מסייעים בהגנה על הבית מפני פגעי הטבע ובשמירה על החום בחלל הפנימי של המבנה בחורף ועל סביבה פנימית קרירה יותר בחודשי הקיץ.

בנוסף לכך, הוא תורם לחיסכון באנרגיה, הפחתת עלויות החימום והקירור והפחתת פליטות פחמן הקשורים לדירה. על כן, לתהליך האיטום ולשכבת הבידוד על קירות הבית חשיבות מכרעת.

 

איטום חלונות ומרפסות – נקודת התורפה של הדירה היא בדרך כלל בחלונות ובפתחים כמו דלתות יציאה למרפסות ולגגות בפנטהאוזים שבגלל מורכבותם והצורך בפתיחה וסגירה שוטפת כאורח חיים יוצרים מצב שיש צורך לבצע תיקון אטימת חלונות. על אחת כמה וכמה בחורף בזמן הגשמים שמין הסתם מלווים גם ברוחות חזקות פתחים אלו צריכים להיות אטומים לחלוטין.

כשלי איטום במרפסות, יגרמו למפח נפש וברוב המקרים, ידרשו את פירוק הרצפות ופריסת מערכת איטום מחדש על מנת לתקן זאת. הנזקים הינם תוצאה של חדירת מים מהריצוף אל גוף המבנה ומערכת האיטום הכושלת, רטיבויות בתקרות וקירות, טחב וקילופי טיח הם הסימפוטומים הברורים.

אין סכנה ממשית מיידית בחדירת רטיבות דרך החלונות ובטח שלא צריך להיתפס לפאניקה אבל כדאי לדעת שקצת ועוד קצת יוצרים לאורך זמן בעיות נוספות כמו סדקים וכתמי עובש ופטריות שאחר כך מאוד קשה להיפטר מהם בעי\ה שחייבים כבר להתייחס אליה ביתר רצינות

 

ולהזמין איש איטום חלון מנוסה שידע לתת מענה ולאטום בצורה נכונה ולאורך זמן.